REGAL Logo

Das Branchenmagazin für Handel & Industrie

Michele R. Haindl, BSc

Marketing Manager und Mitglied der Unternehmensfamilie
QimiQ

Marketing Manager und Mitglied der Unternehmensfamilie QimiQ Handels GmbH

Faberstraße 20, Salzburg 5020, Austria

T: +43 664 88980565 E: michele.haindl@QimiQ.com

Objective

Marketing Manager. Ambitious Marketeer developing cohesive Social Media branding strategies for SMEs in the Food Industry.

Information

Born 19.07.1993 in Zug, Switzerland. Bilingual upbringing.

Experience

QimiQ GmbH, Hof bei Salzburg, Austria: Social Media Marketing, traditional Marketing, Branding and Sales. May 2014 - ongoing

The Linde Group, Munich, Germany: Creating a cohesive Leadership structure for Linde to implement as part of Munich Business School HR elective. April 2016

Gourmet Foods International, Atlanta, United States of America: Assistant to CEO gaining insight to all operations in one of the largest private food distribution companies in the USA. Departments were purchasing, sales, marketing. August 2013

Consultatio Wien, Austria: Office administration and accounting in the audit and finance department. Involved in various cases from different firms January – February 2013

Allen & Overy, London, United Kingdom: Involved in various projects in shipment acquirement finance (SAF) in the banking department, including the formulation of documents, participation in meetings and discussions, and integration in aircraft deals. August 2012

Consulatio Steuerberatung und Wirtschaftsprüfung, Wien, Austria: Office administration and accounting in the audit and finance department. Involved in various cases from different firms. July 2012

Education

Munich Business School, Germany: International Bu and Chinese / Thesis: Increasing Brand Awareness through Social Media in the Food Industry. September 2013 – May 2016

Universidad Argentina de la Empresa, Argentina: International Business with focus on South America. January 2015 – May 2015

Università Commerciale Luigi Bocconi, Italy: International Economics and Finance. September 2012 – May 2013

St. Gilgen International School, Austria: International Baccalaureate. September 2008 – May 2012

Qualifications

Sales: ‘Wie tickt der Einkauf’ – Decision-making processes in retail, buyer tactics, sales psychology based on case studies. October 2018

Languages

English mother tongue

German mother tongue

Spanish written and spoken language Chinese basic knowledge

Accreditations

Speeches: Start-up, Blogger, Consumer goods and HoReCa Events in Austria and Germany.

Publications: HoReCa, Sales and Culinary Magazines.



Personalia

Neuer Obmann des Getränkeverbandes

Neuer Vorsitzender der Geschäftsführer bei SES

Weinbergmaier: Neue Geschäftsführung

MyFlexbox: Neuer Head of E-Commerce & Logistics

Chefwechsel bei Wojnar’s

Jacobs Douwe Egberts: Neuer General Manager Retail DACH

Neuer Chef bei Mars Austria

Hudler leitet künftig die Hofreitschule

Nestlé Professional: Neuer Commercial Manager

Spar: Neuer Vertriebsleiter für Kaufleute


8. Dezember: Aufsperren oder nicht?

74 Prozent der Österreicher empfinden, dass die Geschäfte am 8. Dezember nicht aufgesperrt werden sollen, als eine gute Idee. Weitere 14 Prozent sprechen sich zwar für eine Ladenöffnung am Marienfeiertag aus, könnten sich aber auch mit

… mehr

dm: bis zu zwölf Prozent für Geringverdiener

Lehrlinge bis zu 30 Prozent. Mit 1. Jänner 2023 werden alle Einkommen um mindestens sieben Prozent erhöht. Geringere Einkommen werden überproportional profitieren: Hier beträgt das Plus bis zu zwölf Prozent statt der im Kollektivvertrag

… mehr

Hofer sammelt Lebensmittel

Kunden, die sich an der gemeinsamen Spendenaktion beteiligen möchten, können sich bei der Artikelauswahl an einer zur Verfügung gestellten Einkaufsliste orientieren. Benötigt werden unter anderem länger haltbare Lebensmittel wie Reis,

… mehr

Neni erweitert Speisekarte mit Planted

Haya Molcho zeigt sich begeistert über die neue Kreation: „Der Jerusalem Teller kommt aus meiner Heimat Israel. Umso mehr freue ich mich, dass wir diese typische Spezialität dank Planted unseren Gästen ab sofort auch als pflanzenbasierte

… mehr

Rossmann baut weiter aus

Mit der Eröffnung einer 355 Quadratmeter großen Filialen in Brünn setzt Rossmann in einem dekorativen, neun Meter hohen Raum Akzente. Die Filialanzahl beläuft sich in der Tschechischen Republik auf über 160 Einheiten. Rossmann betreibt in

… mehr
Werbung